Thanksgiving

Klockan är 00:55 och för några timmar sedan lämnade de sista gästerna.  Ben och Christina hade förberett hela dagen med att laga mat till Thanksgiving.  Klockan fem kom hela släckte. Christinas familj är stor och jätte mysigt. Vi år en heeel del, även om maten inte var min favorit rätt så blev jag propp mätt och klarade inte alls av efterrätten.  

 

Just nu försöker jag bara hålla mig vaken, jag ska nämligen åka till gallerian kl 2:30 i dag. Varje fredag efter Thanksgiving är det något som kallas black Friday. Under Black Friday har alla affärer i hela landet har suuuuuper rea, folk blir helt galna (jag är ju självklart en av dem galna människorna efter som jag ska åka och shoppa halv tre på natten).  Men det är en av de många anledningarna varför jag älskar USA. Deras gallerior kan stänga vid tio till tolv på natten, dem har flera outlets och dem har dagar som black Friday. I Sverige så stänger köpcentrumen vid sju....vad är det som e så kul med det? Att gå och shoppa 9:30 på en vardag, det är så det ska vara.

Tydligen kallas black Friday för black Friday för att man går upp så tidigt för att shoppa att det är mörkt ute. 

 

 

Så nu har jag underhållit mig den senaste tiden med att tittat på vänner och även Män som hatar kvinnor med ben och christina som dem hyrde.  Har bara en och en halv timmer kvar av att försöka vara vaken, vilket jag tror inte kommer vara några problem.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0