Snart Harrisburg

Nu är det bara några timmar tills jag ska börja min färd till Harrisburg. Tydligen ska inte jag och Lovisa flyga till Washington tillsammans. Jag ska åka från en anna flygplats (Providence), men vi ses i Washington och tar samma flyg där. Tur nog åker jag inte ensam, en annan tjej Olivia ska också åka till Harrisburg och vi tar samma flyg hela resan. Kl 2 i natt ska vi åka till flygplatsen och 6:00 flyger jag och olivia till Washington.

28 juli

I dag hände det inte så mycket förutom att vi hade på kvällen volleyboll tunering. Medans jag sprang och bör om började mitt lag spela och precis när jag kommer tillbaka och ska spela förlorar mitt lag... (helt onödigt att byta om)

På morgonen när vi hade första lektionen kommer min lärare Marla med ett packet med bara godis i som var skickat till mig från min värd familj. Jätte gulliga.

27 Juli

Just nu sitter jag, Lovisa och Anna på Bryant Camps bibliotek. Vi är helt slut efter en varm solig dag på stranden. Nu har jag faktiskt börjat komma in i tidszonen här. Jag börjar bli allt tröttare på morgonen, men även fast det går att sova till tolv nu så blir jag ändå väckt av min tyska rumskamrat och av byggarbetarna som jobbar utanför mitt fönster. Trots att jag blir morgonirriterad för att jag inte får sova så är det en ganska bra väckarklocka efter som jag nu är immun mot mitt alarm. Jag hade annars kommit försent.

I dag kl 9:00 möttes alla vid bussarna för en tripp till Newport. Det var den perfekta dagen att åka dit.
Det har regnat en heldel här så lite sol blev vi glada över.

Newport i Rhode Island var såå fint. Rickigt mysigt. Vi gick igenom shopping området och jag och Anna delade på en Frozen Latte från Ben and Jerrys. Suuper!!!
Därefter gick vi till stranden. Det var jätte skönt att bara kunna bada och sola, de enda jobbiga var att de fanns måsar (dubbelt så stora som dem i Sverige) som flög runt oss hela tiden (de var skit läskiga. De tog upp musslor som låg på stranden och sedan bara släppte musslorna så att man kunde få de rakt på sig :S) dessutom visade det sig att det var jätte äckliga kryp som levde i vattnet. Anna fick ett på benet och när vi insåg att det inte var blad utan små djur fick jag panik.(jag som HATAR insekter och larver) Jag bara skrek och rusade upp ur vattnet, såååå äckliga.

Efter att vi hade legat hela dagen på våra sandiga handukar hade självklart Fredrik rusat iväg. Han kunde inte sitta stilla och sola en sekund. Han försvann i typ två timmar utan mobil eller något, så vi fick vänta tills han kom.

Vi åt en god middag vid hamnen, ALLA tog en jätte god Ceasar salad. Vi får lite panik av vår goooda buffé här på campet, så lite god och nyttig mat måste man ju äta också.
(Anna längtar redan till den goda frukosten i morgon.) På bussen på väg hem kunde man inte alls få sova trots att man var helt slut. Så fort någon blundade fick man hur mycket kameror som helst rakt i nyllet. Alla skulle ta kort på en när man sov, till sist fick man vara vaken helt enkelt.

När vi kom hem ringde jag min värdfamilj. Min värd mamma svarade. Hon var jätte snäll och det var jätte kul att få prata med henne. Ben var inte hemma han var på en kurs (han studerar lite på distans).

Solen var skit stark i dag och alla vi lyckades bränna oss rickigt rejält.

I går åkte vi även Roller skates på ett ställe som heter United SKATES of America. Det var skit roligt. Rickigt Amerikanskt.

Bilder

Här är lite bilder från veckan som har varit. Bilderna är från Anna och Lovisas kamera och ni kan säkert se fler på facebook. Jag har aldrig blivit tvingad till såå många gruppfoton som den här veckan.

Boston

I tisdags var vi på baseball match. Matchen var ganska lång och seg. Dessutom var det ganska varmt och vi kom dit två timmar innan matchen började så ingen var nog riktigt taggad. Trots det gillade jag faktiskt basball och kan tänka mig att gå på fler matcher.

I dag var vi i Boston. Vilken stad. Det regnade otroligt mycket i dag och hela staden var grå. Trots det gillade jag staden och jag kan tänka mig att det är mycket vackrare när solen skiner. Jag, Anna, Lovisa, Fredrik och Christoffer tog tunnelbanan till Skywalk. Från skywalken såg man hela Boston. Efter det åkte vi till hamnen. Vi missade båten vi planerat att ta, men då kom Anna på en jätte bra ide. Kan vi inte åka den där snabba båten Codzilla???

Själv ville jag bara ut på vattnet och se Bostons öar. Problemet var att Codzilla båten var en äventyrsbåt och det slutade med att vi fem gick av båten dyngsura. Efter lite shopping, vandring i staden och en lång väntan på bussen var vi till slut på väg hem igen.

Tydligen är Prinsessan Viktoria och Daniel i Boston just nu. Några tyskar hade tydligen träffat henne och Daniel. Lite avis blev man ju.

Jag har lite bilder från matchen och Boston. Det kommer fler senare, då jag fått bilder från de andra som hade kameror med sig.

Christoffer och Anna

Fredrik och Lovisa

Tunnelbanan i Boston

Joggning

Efter en stukad fot, onyttig mat och en tripp till Boston har det nu blivit fredag och det har snart gått en vecka sedan jag kom till usa.  Jag har inte kunnat skriva något under veckan eftersom mitt batteri på datorn varit ganska lågt och jag har i princip levt på min tyska rums kamrat och hennes adapter.

Med allt onyttigt som serveras här hade jag i tänkt mig att jag skulle bli lite mer aktiv. Jag kanske ska börja med att jogga på morgonen med alla de andra det vore nog en bra ide, tänkte jag.  När jag väl har sprungit och är bara några meter till mål, så trampar jag fel och ramlar riktigt klumpigt. (det känns som om att springa kanske inte riktigt är mig grej. Jag är nu en stammis hos sjukskörterskan. Efter små sår och skavsår vid första joggningen till stukningar vid andra joggningen)

Min fina fot.......
                                                               Min fins svulnad....

Lite bilder från avskedsfesten!

Trevlig middag med god mat

knasiga bff's

Joji

kära paret

(fake)tårar och avsked

Resan

Jag kom precis fram till Bryant University. Klockan är nog ca fyra på morgonen i Sverige just nu. Flygresan var lång och ganska jobbigt. Det första flygget var helt okej, och utsikten över island var helt otrolig. Flygresan från Island till Boston var mycket mer känslosam. Först och främst var det bara norskar överallt runt om mig på planet. Jag fattade inte ett skit vad dom sa. Så jag satt där och bara nicka, låtsades att förstå. Sen fick man lite hemlängtan, och dum som jag är sätter jag på en nostalgisk låt på ipoden och öppnar min dagbok där alla hade skrivit. Så ska jag inte göra igen.....

När vi landa och fått våra väskor bar vi oss av till bussarna som väntade på oss.  Med 1 h och ca 45 minuters bussresa var vi på Bryant University, där möttes vi av tjoande och tjimande brasilianare som stod och vinka. Brynt Univerity ser ut som ett fängelse. Men efter P&L, vårt sperma rum vi hade i england så är jag nog ganska härdad nu.
Min lilla cell jag har delar jag med en tysk brud också.

Skit hungrig som man var på bussen (efter att ha avstått den äckliga flygmaten och bara levt på godiset jag fick och frida och johanna) fick man ett litet snacks. Den smakade typ BAJS!!! Något jävla bakverk som smakade som gammal, kladdig smuldeg med lite äcklig hallonsylt typ.

Det här var allt jag fick se av Boston. Jag tror dock att vi kommer åka till Boston någon dag i veckan eller nästa vecka så jag kommer nog få chansen att uppleva staden.

Söndag 18 Juli

Kring nio i morse kom knosan, sofie, fridis, jojji och Livan över till mig. Vi hade en jätte mysig knytis frukost på morgonen. Det känns som att jag har sagt farväl i över en vecka nu, men det var kul att få ett sista farväl iallafall.
Johanna och Frida gav mig jätt gulliga presenter. Tre foton i ram på oss tre ( kunde tyvär inte ta med, det blev aldeles förtungt. tog ut bilderna så nu har jag bara med mig de;) Jag fick även en fin stegräknare så jag jag inte ska bli allt för fet. ( smart där tjejer) Sen fick jag världens gulligaste gåva. 10 brev från tjejerna, ett för varje månad. Jag bara längtar att det ska bli augusti nu så att jag kan öppna det.

Bilder på mina kära vänner från sista kvällen.<3

Kriss, jag gillar diigg
                                 Min Glada Kriss.  Jag gillar dig med Kriss ;) <3

min konstiga kompis jojji och knosis <3 <3
                                   Min normala älskling och våran gosiga knosis.

Min sofie <3

Min söta livis!!
                                  Söta, gulliga Liv <3

Sista dagen!!

I morgon är den stora dagen. Klockan nio kommer alla tjejerna på frukost och säger hejdå än en gång innan jag åker till flygplatsen.  Dom enda som ska följa med till Arlanda förutom familjen är min Fridis och min Jojji. Det kommer bli känsloladdat.

I dag har jag bara förberett för morgondagens resa. Varit i Skärholmen och i Huddinge centrum för att köpa det sista sakerna, samt ÄNTLIGEN hittar jag en shortsdress som passar mig. Den var jätte söt, riktigt Melinig.

I går hade jag och tjejerna en sista kväll tillsammans. Det var skiita kul. Jag, Frida och Jojji drog till GP till sist. Där träffade vi Adam, Vincent och Stefan. Frida och Jojji hade en liten tumbrörullefight som blev väldigt kladdig.

3 dagar kvar!

Med två visiter på ambassaden, en del adjön så är det bara tre dagar kvar tills jag far till det stora landet i väst. Här kan alla mina nära och kära följa min lilla tripp och jag ska försöka vara duktig och faktiskt vara lite uppdaterad på bloggen. Jag fick ett mail av min Host-mother häromdagen, tydligen har vi inte uniformer i skolan men dress code. Ja, jag får nog gå naken till skolan då nästan inga av mina kläder kommer accepteras. Inga tubtoppar. Inga under kläder får synas. Shorts och kjolar får inte vara kortare än över knäna. Leggings får man inte ha som byxor och hål i byxorna får man inte ha bara på nedre delen av benen. Egentligen inte så jätte farligt, men en del kläder kommer jag få lämna här i Sverige.

Välkommen till min nya blogg!