27 Juli

Just nu sitter jag, Lovisa och Anna på Bryant Camps bibliotek. Vi är helt slut efter en varm solig dag på stranden. Nu har jag faktiskt börjat komma in i tidszonen här. Jag börjar bli allt tröttare på morgonen, men även fast det går att sova till tolv nu så blir jag ändå väckt av min tyska rumskamrat och av byggarbetarna som jobbar utanför mitt fönster. Trots att jag blir morgonirriterad för att jag inte får sova så är det en ganska bra väckarklocka efter som jag nu är immun mot mitt alarm. Jag hade annars kommit försent. 


I dag kl 9:00 möttes alla vid bussarna för en tripp till Newport. Det var den perfekta dagen att åka dit. 
Det har regnat en heldel här så lite sol blev vi glada över. 

Newport i Rhode Island var såå fint. Rickigt mysigt. Vi gick igenom shopping området och jag och Anna delade på en Frozen Latte från Ben and Jerrys. Suuper!!!
Därefter gick vi till stranden. Det var jätte skönt att bara kunna bada och sola, de enda jobbiga var att de fanns måsar (dubbelt så stora som dem i Sverige) som flög runt oss hela tiden (de var skit läskiga. De tog upp musslor som låg på stranden och sedan bara släppte musslorna så att man kunde få de rakt på sig :S) dessutom visade det sig att det var jätte äckliga kryp som levde i vattnet. Anna fick ett på benet och när vi insåg att det inte var blad utan små djur fick jag panik.(jag som HATAR insekter och larver) Jag bara skrek och rusade upp ur vattnet, såååå äckliga. 

Efter att vi hade legat hela dagen på våra sandiga handukar hade självklart Fredrik rusat iväg. Han kunde inte sitta stilla och sola en sekund. Han försvann i typ två timmar utan mobil eller något, så vi fick vänta tills han kom. 

Vi åt en god middag vid hamnen, ALLA tog en jätte god Ceasar salad. Vi får lite panik av vår goooda buffé här på campet, så lite god och nyttig mat måste man ju äta också.
(Anna längtar redan till den goda frukosten i morgon.) På bussen på väg hem kunde man inte alls få sova trots att man var helt slut. Så fort någon blundade fick man hur mycket kameror som helst rakt i nyllet. Alla skulle ta kort på en när man sov, till sist fick man vara vaken helt enkelt.

När vi kom hem ringde jag min värdfamilj. Min värd mamma svarade. Hon var jätte snäll och det var jätte kul att få prata med henne. Ben var inte hemma han var på en kurs (han studerar lite på distans).

Solen var skit stark i dag och alla vi lyckades bränna oss rickigt rejält.

I går åkte vi även Roller skates på ett ställe som heter United SKATES of America. Det var skit roligt. Rickigt Amerikanskt.






Kommentarer
Postat av: Anonym

ÖÖHHH.. vem e hon som försöker bli din nya bästis??

2010-07-28 @ 13:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0