Måndag

 Vi var även stängd på måndagen efter lovet. Det är nämligen jakt säsong och många elever skippar skolan för att gå ut och jaga. Så jag tog mig tid att gå till gymmet med lovisa, louise och hennes värd mamma. Jag kände inte alls för att träna. Försov mig såklart den här morgonen också. Jag hade totalt glömt bort att vi skulle till gymmet. Så när dem kommer för att hämta mig ligger jag fortfarande och sover. Än en gång får jag hoppa upp ur sängen, klä på mig och borsta tänderna på mindre än fem minuter. (Jag är nästan glad att skolan började dagen efter, mina sov rutiner började bli en dålig vana.)

 

Efter gymmet ville jag bara hem och slänga mig i sängen igen, men innan det tog Lousies värd mamma oss till en jul butik. Hennes värd mamma verkar älska jul pynt, själv så skulle jag aldrig ta mig tid och bygga ett litet ”mini tomte land” eller köpa suuper dyra jul ljus. Dom hade allt som handlade om julen i den butiken, till och med upp och ner vända julgranar. Jag har aldrig sett det förut men enligt Lousies värd mamma så är det väldigt trendigt. Jag vet inte, vi kanske har upp och ner vända julgranar i Sverige också men jag har då aldrig hört talas om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0