24 December

Efter en lång dag i skolan och en ännu längre kväll som barnvakt vaknade jag utvilad 12:30 fredags morgonen den 24 december.  Jag insåg att julfirandet var i fullgång hemma och att Kalle Anka hade slutat för ett par timmar sedan. Själv hade jag knappt slagit in alla mina presenter ännu, det var en ganska konstig känsla att julafton var snart över hemma i Sverige och själv skulle jag inte få öppna mina presenter förrän om 12 h.

 

Jag spenderade dagen med att göra knäck. Det var ganska svårt att få tag i olika ingredienser här borta och jag lyckades hitta allt förutom knäck formar, så jag fick köpa vanliga och spruta ner dem med flytande smör. Jag lyckades faktiskt ganska bra för att vara en person som inte platsar i köket.

 

Efter att vi var hemma hos Aunt Tracy och Uncle Chuck på middag så tog Ella fram kakor och mjölk till Tomten, jag hjälpte även Ella med att sprida glitter utanför huset så att tomten ska lättare se huset när han kommer med sina renar.

 

Nu ser jag bara framemot i morgon och sen på söndag åker vi till Baltimore för att senare på måndagen flyga till Atlanta, Georgia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0