Bakning och Husdjur

 Även fast det var Kanelbullens dag i dag hemma i Sverige så gjorde jag choklad bollar istället. Bakning är inte riktigt min grej, även fast choklad bollar är så enkelt att göra att det inte ens borde kallas för bakning. Men det är riktigt svårt att baka om man inte har alla riktiga ingridenser. Jag har idag inset att i Amerika så är pärlsocker och vanilj socker inte så där jätte vanligt. Senare fick jag ju dock höra att Lovisa var duktig nog att baka kanelbullar (jag vet kanelbullar är enkelt att baka), hon gav även mig rådet att kanske prova kokos istället. Att jag inte tänkte på det.


Dessutom har dem inte knäckebröd (dem har vell det någonstans men det är inte lika lätt tillgängligt) Jag sa till mamma senast idag att hon INTE skulle ta med sig knäckebröd när hon kommer till New York för att jag har ett paket kvar. Klart så fick katterna tag på de öppna paketet efter som att dem går, äter och rör på ALLT. Så hundarna fick iallafall en smakbit på mina sista knäckebröds mackor efter som att katterna knuffat ner packet. (dem här djuren äter ALLLT) För bara några minuter sedan kom en av katten in i mitt rum, fick ta på mitt ända Silly band jag hade, drog ned det på golvet och började käka gummi bandet........Jag är inte så säker på om jag vill ha djur längre.


De var ju också det ända speciella Silly bandet jag hade såklart. Det var köpt från skolan och de var formad som vår maskot, Pantern!


Kommentarer
Postat av: Erica

Miss you baby <3

2010-10-06 @ 17:49:53
URL: http://leijonflycht.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0