Schemat

Ännu en bra dag i skolan. Det första jag gjorde när jag kom till skolan var att ändra mitt schema.  Istället för att biologi så har jag nu Contemporary socialstudies. De är just nu min favvo klass. Läraren är en amerikansk version av min förra lärare i Sverige och det ända vi gjorde var att sitta med en varsin laptop och gå igenom Google.


Skolan i USA är mycket annorlunda än vad jag hade förväntat mig. Hela grejen att man ska stå upp och höra deras nationalsång innan skolan börjar, man får inte gå ut i korridoren eller på toa utan att få ett pass.( Du sitter i klassrummet tills klockan ringer)Man får heller inte gå ut utanför skoldörrarna under skoldagen och ALLA tävlar om de bästa borden. I dag var chickhennuggetsday så alla sprang till matsalen.


Så här ser mitt schema ut:


Term 1

Period 1 : Webpage development

Period 2: Conttemp social studies

Period 3: driver’s education

Period 4: Living skills

Period 5: American History


Term 2

Period 1: Photography

Period 2: Int Graphic design

Period 3: Crafts

Period 4: English

Period 5: Art


Term 3

Period 1: American Government

Period 2: Humanities

Period 3: American History

Period 4: English

Period 5: Life fitness


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0