Cap and Gown, Finals och Tornados

Tydligen lyckades jag och lovisa komma till Pennsylvainia den regnigaste sommaren på flera år. Nu är det minde än två veckor kvar tills jag kommer hem. Trots att jag är redo att åka hem, träffa min familj och vänner, äta svensk mat så kommer jag sakna mina nya vänner här och allt vad USA hade att erbjuda.


I onsdags var det vår sista riktiga skoldag, vi fick även vår Cap and Gown som vi ska ha på oss ppå studenten nästa vecka!!! I dag hade ni vår Finals. De är slut testen för den här terminen. I dag hade jag prov i American Government och i Draw and Paintin. I draw and painting skulle vi måla ett självporträtt. Alla i min klass var halvägs på deras och hade jobbat med deras portträtt flera veckor innan. Jag började med min idag och fick snabbt måla ihop något. Tur nog kunde jag stanna längre medans Lovisa satt och gjorde mig sällskap.


Under hela dage har det varit jätte varmt och soligt, men runt fyra var det tornados varningar, vilket var ganska svårt att tro på när man såg det fina vädret. Men bara ett par timmar efter kom stormen. Jag har ALDRIG varit med om en kraftigare storm. Det slutade med att jag satt i källaren med datorn och lyssna på hög musik. Vår gata är översvämmad igen. Folk skriver på facebook om allt som stormen har förstört. Halva staden har inte el. Tydligen ska det kommaen ännu större tornado från södra USA om ett par dagar.


Jag bor ganska nära ett sjuk hus och brukar ofta höra ambulans köra förbi, under kvällen har jag hör den fleeeera gånger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0