Atlanta

Dagen efter juldagen bärde vi(min värd familj och Lovisa) av oss till Baltimore som ligger ca tcå timmar från Harrisburg. Vi stannade i Baltimore en natte och flög sedan dagen efter från Baltimore till Atlanta. Atlanta är huvudstaden i delstaten Georgia. Det är en relativt liten stad (enligt mig) med ca 500 000 invånare. Jag trodde att Atlanta var större en stockholm men det var en lugn stad där man enklast tog sig fram med bil.

När vi kom till Atlanta fick jag reda på att Lovisas och min kompis Fredrik också var i Atlanta. Tydligen bor hanns värd mammas syser i Atlanta och dem hade spenderat julen där. Vi lärde känna Fredrik på Rhode Island och just nu bor han i Kalifornien. 

De var sååå roligt att träffa honom igen, han följde med oss till The World of Coca cola. (Tydligen kommer Coca Cola från atlanta)  Senare så spenderade jag, lovisa och Fredrik dem sista timmarna på dagen i Atlantas köpcentrum som var definitivt myyycket större en vår Capital Mall i Harrisburg.

Fredrik åkte hem(till Kalifornien) dagen efter och jag och lovisa följde med min värd familj, till CNN, gigantiskt Aquarium, zoo och dessutom fick jag och Lovisa gå på en NBA match där Atlanta Hawks vs Golden state Warriors spelade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0